od 1 września 2017 roku Szkoła Podstawowa nr 8 w Sanoku --- ZAPRASZAMY
׀  dokumenty  ׀  e-dziennik  ׀  plan lekcji  ׀  nasze innowacje  ׀  programy i wymagania edukacyjne  ׀  ważne druki  ׀  konsultacje nauczycieli  ׀  kontakt  ׀

- AKTUALNOŚCI

- Lublin 2003

Movie1

RIMINI - WŁOCHY - 2015

Dzień pierwszy i drugi (16 i 17 maja 2015r.)
O godzinie 8.20 wyjechaliśmy z Sanoka. Jechaliśmy przez 26 godzin, jednak podczas drogi było wiele postoi oraz zwiedziliśmy magiczną Bolonię. Gdy około 11.00 dojechaliśmy na miejsce w Rimini świeciło słońce, a my mieliśmy 45 minut na szybkie rozpakowanie się i wzięcie prysznica, ponieważ później mieliśmy w planach iść na plażę, na której było wspaniale. Gorący piasek, piękne morze i, jakby tego było mało, bardzo dużo wyrzuconych na brzeg muszli. Pogoda nam sprzyjała i mogliśmy kąpać się w błękitnym, orzeźwiającym morzu. Po powrocie prawie od razu poszliśmy zjeść przepyszną kolację. Później wszyscy rozeszli się do swoich pokoi, ponieważ musieliśmy się przygotować do wyjścia do miasta, aby zjeść najlepsze lody w całym Rimini. Gdy wróciliśmy wszyscy byliśmy tak zmęczeni, że od razu poszliśmy spać.

Dzień trzeci (18 maja 2015r.)
Wszyscy musieliśmy wstać w miarę wcześnie, ponieważ śniadanie było od godz. 7.30 do 9.30. Miało ono formę tzw. szwedzkiego stołu. Po śniadaniu wszyscy przygotowali się do wyjazdu, którego celem było zwiedzanie miasteczka Rimini. Zobaczyliśmy wiele obiektów sztuki włoskiej. Między innymi łuk triumfalny, który uważany jest za jeden z najstarszych nie tylko w całych Włoszech, ale także na świecie. Po zakończeniu zwiedzania pojechaliśmy do galerii na zakupy. Gdy wróciliśmy do hotelu poszliśmy na plażę. Kąpiel w ciepłym morzu była wspaniałą chwilą relaksu. Po godzinie 18.30 wróciliśmy do hotelu na wspaniałą obiadokolację, po której część osób udała się na zorganizowaną specjalnie dla nas dyskotekę. Inni zostali w hotelu i zajmowali się własnymi zajęciami.

Dzień czwarty (19 maja 2015r.)
Tego dnia ponownie musieliśmy wstać w miarę wcześnie, aby zdążyć zjeść śniadanie, ponieważ zaraz po nim wyjechaliśmy zwiedzić Republikę San Marino. Jest to piękne państwo śródlądowe stanowiące enklawę na obszarze Włoch. San Marino posiada własne monety, które nie są obecnie zbyt często spotykanymi, wytwarza własne znaczki pocztowe, oraz przyznaje odznaczenia. San Marino to jedno z najmniejszych państw Europy, mniejsze są tylko Watykan i Monako. Graniczy na odcinku 39 kilometrów z włoskimi regionami Emilia-Romania i Marche. Położone jest w górzystym terenie wchodzącym skład pasma Apenin. Najwyższy szczyt Monte Tiano osiąga wysokość 749 m n.p.m. Piękne obiekty architektury włoskiej i wspaniałe widoki z pewnością na długo zostaną nam w pamięci. Po powrocie do hotelu poszliśmy na plażę, a później po zjedzonej obiadokolacji graliśmy w rozmaite gry, po czym poszliśmy spać.

Dzień piąty (20 maja 2015r.)
Po standardowym śniadaniu nadeszła długo oczekiwana przez wielu chwila – wyjazd do Mirabilandi, czyli największego, włoskiego parku rozrywki. Ogromne rollercastery, wodne atrakcje,   ekstremalne wieże i wiele, wiele innych. Każdy znalazł odpowiednie dla siebie atrakcje. Wszyscy byliśmy zadowoleni, ale też zmęczeni. Wróciliśmy do hotelu od razu na kolację, po której rozeszliśmy się do swoich pokoi. Niektórzy poszli na parter hotelu pograć we wspólne gry takie jak na przykład bilard. Po zakończonej rozrywce poszliśmy spać.

Dzień szósty (21 maja 2015r.)
Gdy zjedliśmy śniadanie przygotowaliśmy się wszyscy do wyjazdu w celu zwiedzania Asyżu. Piękna Bazylika świętego Franciszka jest budynkiem pokazującym niesamowite zdolności Rzymian w dziedzinie sztuki i architektury. Podczas zwiedzania musieliśmy wejść na wysoką górę, co było dość męczące, jednak widoki oraz wiadomość o czasie wolnym pozwoliły nam zapomnieć o zmęczeniu. Gdy wróciliśmy z Asyżu i zjedliśmy kolację większość z nas pojechała do galerii w celu kupienia potrzebnych nam na podróż rzeczy i nie tylko. Wróciliśmy do hotelu, po czym poszliśmy spać.

Dzień siódmy (22 maja 2015r.)
Niestety od rana mocno padało, co pokrzyżowało nasze plany. Na szczęście opiekunowie zorganizowali nam różne rozrywki. Kto chciał, mógł kupić przepyszną, włoską pizzę. Niektórzy poszli do sklepu kupić potrzebne przedmioty. Po zjedzonej kolacji poszliśmy do pokoi, żeby spakować się do wyjazdu, który był kolejnego dnia.

Dzień ósmy i dziewiąty (23 i 24 maja 2015r.)
Po zjedzonym śniadaniu wyjechaliśmy do Wenecji; jest to miasto i gmina położona na północy Adriatyku.  Większość ludności mieszka na stałym lądzie, jedynie 60 tysięcy zamieszkuje historyczne centrum, a 31 tysięcy ludzi mieszka na pozostałych wyspach laguny. Wenecja znana jest przede wszystkim z Karnawału, który wiąże się z maskami, a konkretnie maskami weneckimi. Słynie też z pięknego Placu świętego Marka otoczonego arkadami w których mieści się stara oraz nowa prokuracja. Oczywiście nie można zapomnieć o kanałach dzielących Wenecję i pływających po nich gondolach. Miasto na wodzie wszystkich zachwyciło i było wspaniałym obiektem kończącym nasz pobyt we Włoszech. Po zakończonym zwiedzaniu poszliśmy do autobusu, gdzie zjedliśmy przygotowany dla nas posiłek i wieczorem wyjechaliśmy do Polski. Przez cały kolejny dzień jechaliśmy przez Polskę. Około godziny 18.30 dojechaliśmy na miejsce skąd rodzice zabrali nas do domów.