Od wielu lat reklama jest dźwignią handlu. Obecnie bardzo ciekawe nośniki marketingowe można spotkać w wielu miejscach, nawet w autobusach. Umieszczona na publicznych środkach transportu reklama każdego dnia dociera do szerokiego grona odbiorców, a to sprawia, że jest bardzo skuteczna. Pozwala ona zawsze podnieść prestiż firmy oraz zachęcić odbiorcę do skorzystania z oferowanych towarów czy usług.
Reklama na autobusach a jej wysoka skuteczność
Autobusy miejskie każdego dnia poruszają się po różnych częściach miast, zarówno tych dużych, jak i nieco mniejszych. Zazwyczaj przez 12 godzin dziennie. Jeśli na tych środkach transportu znajduje się widoczna reklama, to wówczas dociera ona do szerokiego grona odbiorców. Mają z nią styczność:
– pasażerowie autobusu
– przechodnie
– osoby stojące na przystankach
– kierowcy i pasażerowie innych pojazdów poruszających się po drodze
Ogromną zaletą takiej reklamy jest mobilność. Wraz z autobusem przemieszcza się ona w poszczególne zakątki miast i jest w błyskawicznym tempie przekazywana wielu odbiorcom.
Informacje umieszczone na nośnikach zawsze dobrze rzucają się w oczy wszystkim osobom podróżującym, gdy autobusy tkwią w porannych lub popołudniowych korkach.
Reklama w autobusach charakteryzuje się tym, że nie jest zbyt natarczywa. Zawarty na nośnikach marketingowych przekaz jest miły w odbiorze oraz bardzo łatwy do przyswojenia przez odbiorców.
Reklama na autobusach – doskonała kampania marketingowa
Każda profesjonalnie zorganizowana kampania „autobusowa” potrafi objąć do 90 procent mieszkańców danego miasta. Reklama na autobusach jest zawsze skuteczna i daje wymierne korzyści w postaci zainteresowania się przez odbiorców oferowanym produktem czy usługą. Co więcej zawsze buduje prestiż firmy oraz sprawia, że jest ona rozpoznawalna na lokalnym rynku. Trasy autobusów w tym mieście są bowiem tak wyznaczane aby świadczyć usługi dla jak największej liczby pasażerów.
Reklamy umieszczonej na środku transportu nie można wyrzucić do kosza. Nie można jej też wyłączyć, gdy wydaje się nieciekawa. Jej przekaz trwa zazwyczaj znacznie dłużej niż w przypadku powszechnej reklamy telewizyjnej czy radiowej. Co więcej tego typu reklama jest bardzo elastyczna. Z jej pomocą można w pełni skutecznie przeprowadzić kampanię zarówno na bardzo małym obszarze np. tylko w jednej dzielnicy miasta, jak i w całym kraju.
Reklama na autobusach w wielu postaciach
Reklama na tych środkach transportu może przybierać przeróżną formę. Obejmuje ona:
– nośniki multimedialne
– ekrany LCD
– ramki podsufitowe
– uchwyty pasażerskie
Bardzo popularne jest wciąż oklejanie autobusów plakatami, a zwłaszcza na tylnych szyb oraz siedzeń. W celu skuteczniejszej promocji są one drukowane obustronnie, dzięki czemu ekspozycja obejmuje zarówno wnętrze autobusu jak i jego stronę zewnętrzną. Taka reklama jest zawsze idealnym rozwiązaniem, gdy dana firma poszukuje dużej powierzchni reklamowej. Oklejanie autobusów zawsze daje gwarancję dotarcia kampanii marketingowej do szerokiego grona odbiorców.
Niemniej skuteczne są znajdujące się na autobusach nośniki multimedialne. Emitowane są na ekranach LCD spoty promocyjne mają zazwyczaj postać kilkusekundowych filmów lub statycznych planszy. Te nowoczesne ekrany są zawsze umieszczane w takich miejscach pojazdów, że potrafią zapewnić jak największej liczbie osób ich optymalną widoczność oraz czytelność.
Nieco mniej standardową formą promocji w komunikacji publicznej są małe reklamy umieszczone w uchwytach pasażerskich. Co prawda przekazy te są bardzo krótkie, ale zawsze posiadają bardzo chwytliwe hasła reklamowe.
Profesjonalne usługi reklamowe dla wielu firm
Reklama na autobusach jest oferowana zarówno dla małych, jak i dużych firm. Oferowane grafiki są zawsze opracowywane w interesujący sposób, zatem zachęcają do zapoznania się ze znajdującą się na nich treścią.
Doświadczeni pracownicy wielu firm oferujących organizację kampanii marketingowych zajmują się nie tylko produkcją materiałów, lecz także montażem oraz demontażem reklamy. Każde zamówienie jest realizowane bardzo szybko oraz w umówionym terminie.
Ogromnym atutem reklamy na autobusach jest relatywnie niski koszt, w porównaniu z liczbą osób, które mają z nią styczność. Taka kampania marketingowa pozwala zawsze osiągnąć zamierzony sukces.